MYMSA


Ir al Contenido

La moto n 1000

 


1956 LA MOTO Nº 1000


L'any anterior s'ha arribat a la matricula nº 100.000 de Barcelona. És un indicador de la lenta recuperació econòmica que es comença a notar. Mymsa també nota el creixement de la producció, i el dia 14 d'abril, tot el personal de la marca, que ja arriba a la quarantena de treballadors, celebra amb un dinar, un costum en aquella època, la fabricació de la Mymsa nº 1.000. El disseny encertat de la Mymsa A-1 125 cc rep una bona acollida en el mercat.




Mymsa nº 1000

Mentre la producció de motocicletes no para de créixer, la branca de vehicles de transport no acaba de trobar el producte que aporti el nivell de vendes que consolidi el projecte. L'any anterior fracassa el projecte de furgoneta de 4 rodes, que havia suposat un gran esforç per l'empresa. La negativa de l'administració a concedir el permís de fabricació va suposar més que una decepció. En qüestions econòmiques, la dictadura va subordinar la reconstrucció econòmica del país a la seva pròpia supervivència política. Durant anys, l'intervencionisme de l'estat sobre l'activitat econòmica es tradueix en guanys lligats a favors administratius, abans que a la qualitat de gestió empresarial, i al mercat negre com a forma de proveir-se.

Per redreçar la situació, es treballa en una doble direcció. Per una part es sobre una versió renovada del tricicle Rana 3R 125 presentat l'any anterior, i en replantejar el projecte frustrat del furgó amb motor diesel. El tricicle Rana 3R 125 presentava problemes d'estabilitat. Una batalla (distància entre eixos del vehicle) limitada (1.620 mm) en proporció a l'amplada de via (1.200mm), provocava que quan el vehicle circulava sense càrrega, tingués tendència a bolcar. La nova versió del tricicle Rana 3R 125 incorpora la suspensió davantera helicoidal assajada per la Mymsa Experimental. Això permet allargar la batalla (2.000 mm) i situar el motor en una nova posició. D'aquesta manera millora el centre de gravetat i l'estabilitat del furgó, el seu punt crític. La nova versió també incorpora un nou motor de 175 cc, derivat del 125 cc. Com en el cas del motor 125 cc, disposa de ventilació forçada per turbina. Ofereix 8,8 CV de potència a 5.500 rpm, i el canvi és de quatre velocitats. Tot i mantenir la capacitat de càrrega de 1,3 m3, el nou motor permet augmentar la càrrega màxima fins els 300 kg.



Tricicle MYMSA Rana 3R 175 cc.


De fet, el motor de 175 cc que ha posat a punt l'empresa, va destinat a un nou model de motocicleta que ha estat preparant Mymsa. La Mymsa 175 cc neix com a resposta a la nova reglamentació tècnica aprovada per l'Administració. El mes de juny d'aquest any ha finalitzat el termini per matricular obligatòriament les motocicletes de 125 cc, que fins aquell moment havien pogut circular sense necessitat de carnet de conduir ni matricula. Això feia que el cost d'adquirir una moto de 125 cc, davant les d'inferior cilindrada, no fos prou competitiu. La resposta dels fabricants va ser oferir motors de major cilindrada per diferenciar l'oferta. La primera presentació de la Mymsa 175 es va fer a la Fira de Maig de Vilafranca del Penèdes, de manera que Mymsa ja te apunt el model de 175 cc anticipadament a l'entrada en vigor del nou reglament.



MYMSA 175


La Mymsa 175cc comparteix el bastidor del model C-56 de 125 cc amb alguns petits canvis. El motor de 175 cc rendeix 8,8 CV a 5.500rpm. Deriva del motor 125 cc, però amb un cilindre més gran que cubica 172,47 cc (61 mm carrera x 60 mm diàmetre), i cambra semiesfèrica descentrada. Per aprofitar millor la potència disponible, el canvi disposa d'una quarta relació, del mateix sistema que el de 3 velocitats del model 125 cc Incorpora bateria, situada al costat de l'amortidor dret, un escapament més gran de nou disseny, seient biplaça. El comptaquilòmetres segueix essent opcional. La recàrrega de la bateria s'efectua per medi de volant magnètic de 25 v i un rectificador de silici, allotjat dins la caixa d'eines, de major dimensió que la versió de 125 cc.

Després del prototip de furgó de quatre rodes presentat l'any anterior a la Fira de Mostres de Barcelona, un any més tard Mymsa proposava, en el mateix escenari, un nou prototip Mymsa 3R D 500 de tres rodes equipat amb el mateix motor diesel ràpid dos temps de 500 cc. La marca obté finalment l'autorització de l'administració per a la fabricació d'aquest model.




Disposa d'engegada elèctrica i bateria, i la tracció es fa per les rodes posteriors. Característiques: motor diesel monocilíndric dos temps que rendeix 13 CV a 3.000 rpm, alimentació per injector, embragatge monodisc i transmissió per cardan i diferencial posterior. La batalla és de 2750 mm, 600 kg de pes i 700 kg de capacitat de càrrega.

Des del mateix moment de la creació de l'empresa, Mymsa va anar presentant una proposta i un altre per posar en pràctica el projecte de fabricació de furgons lleugers de transport, però malauradament mai no van obtenir la desitjada autorització per als models de quatre rodes.

Malgrat aquestes primeres dificultats, l'activitat de Mymsa segueix creixent. A final d'any la producció de motocicletes ha tornat a augmentar, i ja arriben a les 724 unitats. Mentrestant, durant l'any han seguit avançant les obres de construcció de la nova fàbrica.






 

Presentació | Història | Motocicletes | Altres Vehicles | Restauració | Mapa del Sitio


Regresar al contenido | Regresar al menú principal